無意中看到的一部MV,是個加拿大女歌手,看到她一邊偷窺窗外打赤膊的年輕男人,一邊拿著外曼猛搧風時覺得真是超可愛的。

 

轉自線話英語(http://www.linewow.com/article-2362.html)

《Call Me Maybe》中英文歌詞對照:

  I threw a wish in the well

  我在願望井前許下願望

  Don't ask me, I'll never tell

  秘密的願望,我絕口不談

  I looked to you as it fell

  硬幣墜下,雙手合十,腦海裏全是你

  and now you're in my way

  現在你已成爲我的羈絆

  I trade my soul for a wish

  爲這心願,我願出賣靈魂

  pennies and dimes for a kiss 煞費苦心,只為你一吻

  I wasn't looking for this

  這不是我所期盼的

  but now you're in my way

  但你卻成爲我的羁絆

  Your stare was holdin', Ripped jeans, skin was showin'

  你目光深邃,炯炯有神,修身牛仔,顯露出健美身材

  Hot not, wind was blowin'

  熱辣無比,請讓我清醒一下

  Where you think you're going, baby

  親愛的你,想要躲到哪裏去呀

  Hey, I just met you

  嘿,我們才初次相識

  and this is crazy

  這可能有點瘋狂

  but here's my number

  但這是我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  It's hard to look right

  對你視而不見

  at you baaaabeh

  這並不可能

  but here's my number

  所以給你我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  Hey, I just met you

  嘿,我們才初次相識

  and this is crazy

  這可能有點瘋狂

  but here's my number

  但這是我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  And all the other boys

  其他那些男孩

  try to chaaase me

  想方設法追求我

  but here's my number

  但我只給你電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  You took your time with the call

  你仔細斟酌是否要致電

  I took no time with the fall

  而我早已對你一見傾心

  You gave me nothing at all

  你沒有給我承諾

  but still, you're in my way

  但你仍是我的羁絆

  I beg, and borrow and steal

  我想方設法,用盡手段

  Have foresight and it's real

  女生的第六感絕無虛假

  I didn't know I would feel it

  這是突如其來的預見

  but it's in my way

  但是卻令我止步不前

  Your stare was holdin', Ripped jeans, skin was showin'

  你目光深邃,炯炯有神,修身牛仔,顯露出健美身材

  Hot not, wind was blowin'

  熱辣無比,請讓我清醒一下

  Where you think you're going, baby

  親愛的你,想要躲到哪裏去呀

  Hey, I just met you

  嘿,我們才初次相識

  and this is crazy

  這可能有點瘋狂

  but here's my number

  但這是我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  It's hard to look right

  對你視而不見

  at you baaaabeh

  這並不可能

  but here's my number

  所以給你我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  Hey, I just met you

  嘿,我們才初次相識

  and this is crazy

  這可能有點瘋狂

  but here's my number

  但這是我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  And all the other boys

  其他那些男孩

  try to chaaase me

  想方設法追求我

  but here's my number

  但我只給你電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  Before you came into my life

  在你闖進我的生活前

  I missed you so bad

  我就已經預見你

  I missed you so bad

  對你朝思暮想

  I missed you so, so bad

  真的朝思暮想

  Before you came into my life

  在你闖進我的生活前

  I missed you so bad

  我早已對你朝思暮想

  And you should know that

  你應該知道

  I missed you so, so bad

  我對你朝思暮想

  It's hard to look right

  對你視而不見

  at you baaaabeh

  這並不可能

  but here's my number

  所以給你我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  Hey, I just met you

  嘿,我們才初次相識

  and this is crazy

  這可能有點瘋狂

  but here's my number

  但這是我的電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  And all the other boys

  其他那些男孩

  try to chaaase me

  想方設法追求我

  but here's my number

  但我只給你電話號碼

  so call me, maybe

  可以的話,請打給我

  Before you came into my life

  在你闖進我的生活前

  I missed you so bad

  我就已經預見你

  I missed you so bad

  對你朝思暮想

  I missed you so, so bad

  真的朝思暮想

  Before you came into my life

  在你闖進我的生活前

  I missed you so bad

  我早已對你朝思暮想

  And you should know that

  你應該知道

  So call me, maybe

  可以的話,請打給我。

推薦歌曲:  《Wide Awake》中英文歌詞  

arrow
arrow
    全站熱搜

    米酒媽媽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()